Wielokrotnie pisaliśmy o skuteczności reklamy natywnej oferowanej przez plista.

Dziś przyszedł czas na pokazanie twardych danych. Okazją ku temu jest bowiem badanie przeprowadzone przez firmę eye square.

A zatem  – zaczynajmy!

plistaskutecznoscNajpierw  założenia i tło:

– reklama natywna obiecuje brak problemów związanych z klasyczną reklamą online (między innymi “ślepotę bannerową”). Z drugiej strony reklama natywna ma dawać szereg benefitów, w tym lepszą skuteczność niż bannery reklamowe

– plista zbadała realną skuteczność reklamy natywnej na przykładzie formatu NRecAds. Zastosowano zarówno eyetracking (badanie tego, jak porusza się wzrok usera w trakcie przeglądania witryny, na której emitujemy reklamę ), jak i ankietę.

Testowanie wewnątrzkontekstowe online z podmianą reklam na żywo, śledzeniem oczu przez kamerę internetową oraz wywiadem na temat efektu reklamowego pozwoliło dobitnie stwierdzić, że reklamy Native RecommendationAds są zdecydowanie skuteczniejsze niż klasyczny banner.

Liczby i fakty?

Proszę bardzo, oto one.

Zwróćcie uwagę na najważniejsze kwestie. NRecAds to przyciągnięcie uwagi aż 83% userów. Dodatkowo, 43% userów osiąga wysoki stan zaciekawiania i wykazuje duże zainteresowanie reklamą.

Banner wypada tu zdecydowanie słabiej. Zaledwie 58% userów wykazuje zainteresowanie reklamą. Ponadto jedynie 21% osiąga poziom zainteresowania nią, Przypomnijmy – w przypadku NRecAds to poziom rzędu 43%. Zatem – różnica jest znacząca bo dwukrotna.

Nie sposób pominąć trzech najistotniejszych kwestii związanych z reklamą: częstości wyświetlania, czasu i dostrzegalności kreacji.

Tu również dane wyraźnie wskazują na lepsze rozwiązanie po stronie plista:
oklistaskutecznosc2

Zatem wnioski są proste. Plista to:

– intensywniejsza konsumpcja treści reklamowych
– wyższy wskaźnik konwersji
– wyższa dostrzegalność reklam

Poniżej najważniejsze informacje o ankiecie w pigułce:
Cel:
∙ Ocena efektów reklamowych treści plista Native RecommendationAds
∙ Identyfikacja poziomu zwracania uwagi przez reklamę
Format reklamy: plista Native RecommendationAds
Metoda: Testowanie wewnątrzkontekstowe online z podmianą reklam na żywo, śledzeniem oczu przez kamerę internetową oraz wywiadem na temat efektu reklamowego
Klient: Telekom
Próba Grupa testowa: n = 106 / Grupa referencyjna: n = 59 / Wiek: 18–65 lat
Okres ankiety: 26.05–27.07.2016
Implementacja: eye square GmbH