Miło nam zakomunikować, że dostępny jest już online przewodnik po reklamie natywnej, sygnowany przez IAB.org.pl

Dla osób zainteresowanych tematem marketingu online jest to pozycja obowiązkowa. Publikacja dostępna jest pod tym adresem: http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/12/Przewodnik-po-reklamie-natywnej.pdf

A tymczasem, przyjrzyjmy się najważniejszym wnioskom i trendom, które sformułował dyrektor polskiej plisty – Jarek Pająk
business-1836990_1280
Reklama natywna w kolejnych latach będzie rozwijać się zgodnie z wyraźnie widocznymi, 4 trendami.

Po pierwsze – wideo.

Wszystkie trendy pokazują nam to jasno. Formaty wideo to coraz mocniej rozwijany placement. Warto pochylić się choćby nad kwestią przewagi formatu wideo nad modelami prerollowymi.

Po drugie – mobile

Tu raczej trudno o zaskoczenie. Coraz więcej osób używa smartphonów, więc ten trend będzie postępował. Przywołamy tu jeden istotny fakt:  światowy rynek reklamy mobilnej w 2020 roku w 63% będzie oparty na formatach natywnych. natomiast 5 lat temu stanowiły one zaledwie  14%.

Po trzecie – analityka.

Niestety albo stety – ilość PV, klików, oraz CTR to obecnie za mało. Reklama natywna ma potencjał do dostarczania interesujących i wartościowych danych na temat użytkowników i ich zachowań. Warto to wykorzystać już teraz!

Po czwarte – native programmatic

Formaty natywne coraz mocniej wchodzą w obszary programatyczne. Ten trend będzie się stopniowo zwiększał i już teraz widoczny jest jego olbrzymi potencjał. Im wcześniej zostanie wykorzystany – tym lepiej!

Więcej przeczytacie w pełnym raporcie. Przypominamy raz jeszcze link: http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/12/Przewodnik-po-reklamie-natywnej.pdf