W zeszłym miesiącu odbyła się kolejna, szósta już edycja Imagination Day. Oczywiście nie mogło tam zabraknąć reprezentacji plisty – tam gdzie reklama, tam i my :)

Jak było? Zapraszamy do naszej krótkiej relacji.
15555263_1805142386410770_1323095403_o

Jako pierwsi prelegenci przemawiali fotografowie Sonia Szóstak, Brice Portolando i Arnaud Montagard. Motywem przewodnim było hasło “Disconnect”. Wizyta z aparatem na Filipinach, w niedostępnych rejonach Kanady była dla naszych bohaterów doskonałą okazją by pobyć choć trochę “offline”. A przy okazji udokumentować życie mieszkańców i skonfrontować nasz sposób życia, w którym królują pośpiech i stres, z życiem blisko natury, niespiesznym i powolnym.

Jako kolejna prelegentka wystąpiła Claudia Helming, czyli założycielka kultowej DaWandy.  Oprócz wielu opowieści na temat craftu, handmade’u i tego, ile kreatywności wymaga zaprojektowanie i ręczne wykonanie choćby drobnej rzeczy uraczyła nas wieloma smaczkami na temat firmy. Wiedzieliście że początki DaWandy to m.in matrioszki i długi , zimowy wieczór z mocnym trunkiem w tle. 😉

Następnie przyszła kolej na Marię Scileppi. Jej wystąpienie można streścić krótko – tylko wariaci są coś warci! Maria w ciekawy sposób opowiedziała o swojej drodze zawodowej – było to niezwykleinspirujące!

Kolejnym prelegentem był Alex Lewis. I tu przyznamy szczerze – żałujemy, że prelegenci musieli mieścić się ze swoimi wystąpieniami w konkretnych ramach czasowych. Czemu? Alex to człowiek odpowiedzialny za strategię dla Snickers. Pamiętacie na pewno słynne hasło “Głodny nie jesteś sobą” i towarzyszące mu spoty reklamowe. Alex opisał nam cały koncept oraz pokazał m.in. jak dzięki twitterowi można zbudować gigantyczny, viralowy zasięg. A także czemu Katie Jordan swego czasu tweetowała o ekonomii 😉

Następnie przyszła kolej na Veronicę Beach. I jak przystało na rodowitą Amerykankę – było show! Veronica opowiadała o strachu – i w życiu prywatnym i przy planowaniu kampanii, tworzeniu reklam… Wystąpienie zdecydowanie zaliczamy do tych z kategorii mocnych, zmieniających nasz punkt widzenia wobec wielu kwestii.

Kolejny gość konferencji to King Adz. Dzięki niemu mieliśmy przyjemność poznać  “od kuchni” jak wygląda łączenie sztuki i reklamy. King opowiedział nam o swoich początkach, związanych ze streetartem, deskorolką i muzyką niezależną. A przy okazji wyjawił czemu zdecydował się wykonać mural dla marki Lacoste.

15537082_1805142269744115_1794565632_o
Po przerwie przyszła kolej na Eike Königa. Kto interesuje się designem i typografią – ten na pewno powinien posłuchać co Eike ma do powiedzenia. Znowu pożałowaliśmy, że prelegent miał zaledwie 30 minut. A przy tym było to jedno z najbardziej żywiołowych wystąpień tego dnia – prelegent nawet dla nas.. zatańczył 😀15608704_1805142323077443_1437146873_o

Nie mniejszym pozytywnym zaskoczeniem okazał się występ Bradleya G Munkovitza. Nie znacie tego nazwiska? Podpowiadamy – to on przykładał swoją rękę do efektów specjalnych w filmie “Tron 2”. Prywatnie – fascynat nowych technologii i rasowy geek. Brad opowiadał przede wszystkim o swoich instalacjach, pracach z zakresu grafiki komputerowej, a także… o DMT. Brad udowodnił, że technologia to magia, a w XXI – także niezwykle ważna część reklamy.

Kolejne wystąpienie to rewelacyjny  Sam Ball. I powiemy Wam szczerze – to chyba było jedno z najlepszych wystąpień tego dnia.  Jego “Misfits & Madman” to fascynująca,  półgodzinna opowieść o szalonym eksperymencie. Co się stanie, jeśli do tworzenia reklamy zaprosimy ludzi kompletnie niezwiązanych z branżą? Zrodzą się niesamowicie ciekawe pomysły! Sam pokazał, jak ważne jest to by nie brnąć w utarte schematy, zawsze zachowywać świeże spojrzenie i dzięki temu czerpać jak najwięcej z pokładów własnej kreatywności.

Przedostatnim gościem Imagination Day był brazylijski reżyser reklam telewizyjnych (i nie tylko reklam – miłośnikom capoeiry może być znany jako twórca filmu (“Besouro”) João Daniel Tikhomiroff. W trakcie jego wystąpienia mogliśmy zobaczyć mnóstwo świetnych filmów reklamowych, a przy okazji João odpowiedział na istotne pytanie – gdzie leży granica między reklamą a rozrywką.

15555609_1805142353077440_1030688456_o
At last, but not least
– przywitaliśmy kolejnego prelegenta z Brazylii. Tym razem był to znany pisarz – Mentor Muniz Neto. Nie ograniczył się tylko do tematu kreatywnego pisania. Mentor pokazał nam “od kuchni” jak wygląda np. prowadzenie mediów społecznościowych przez kultowego w swoim kraju artystę.

Mimo, że cała konferencja trwała cały dzień – nam zleciała bardzo szybko. A całe mnóstwo kreatywnych inspiracji, pomysłów i rad na pewno wykorzystamy w kolejnym roku!