HEAD 170822_Performance_Comparison_Rec-In-Feed_FINAL-2-PL

Czy zastanawiasz się jak zamieścić swoją reklamę, aby ludzie w nią klikali? Nie interesują Cię najpopularniejsze formaty i szukasz dla siebie czegoś bardziej eleganckiego i dyskretnego? W takim wypadku powinieneś rozważyć “ubranie” swojej reklamy w tzw. InFeed.

InFeed – z czym to się je?

Przekazanie treści reklamowej w Internecie to nie taka prosta sprawa, jak by się mogło wydawać. Reklamodawcy dwoją się i troją, aby przykuć uwagę potencjalnego konsumenta, co niestety nie zawsze się udaje, a to ze wzgledu na coraz częstszy nawyk ignorowania reklam. Polska wiedzie prym w ilości blokowanych reklam (ponad 46% ma zainstalowanego AdBlocka), co jest wyzwaniem. To prowadzi do tego, że niektóre pomysły, czasem bardzo kreatywne, zostają zwyczajnie zignorowane i cały misterny plan w… no, przepada.

Aby nadać reklamie więcej delikatności i elegancji, coraz częściej jest stosowany tzw. InFeed.  InFeed to taki format reklamy, który polega na dyskretnym wpasowaniu reklamy pomiędzy zajawki treści dostępnych na danej stronie. Dzięki temu rozwiązaniu odbiorca nie denerwuje się, bo niczym nie jest rozpraszany, a sam placement treści reklamowej jest przystępniejszy i bardziej zachęca do klikania. Kolejnym plusem InFeedów jest fakt, że bardzo dobrze wyglądają na urządzeniach mobilnych!

Mało? Według naszych danych zaledwie 30% użytkowników dojeżdża do końca strony, gdzie przeważnie znajdują się reklamy. I tu pojawia się kolejna zaleta InFeedów – pojawiają się one już w trakcie przeglądania strony, a to z kolei przyczynia się do wzrostu świadomości brandów i większej widoczności.

Jak różne formaty reklam wpływają na ich skuteczność?

Poniżej prezentujemy infografikę, będącą jednocześnie wynikiem eksperymentu przeprowadzonego w ciągu 11 dni grudnia 2016 roku:

170822_Performance_Comparison_Rec-In-Feed_FINAL-2-PL

W szranki stanęły ze sobą dwa typy reklam: Below the Article (pod artykułem) oraz właśnie InFeed. Jak się okazało, InFeed był ponad 2 razy skuteczniejszy od reklamy umiejscowionej pod artykułem!

W związku z tym nie pozostaje nam zatem nic innego jak polecić ten format reklamy i zachęcić do wykorzystywania go jak najwięcej 😀