Niecały miesiąc temu odbyła się konferencja Dmexco – jedno z największych spotkań w branży digitalowej. Co przyniosła i jakie wnioski warto wyciągnąć po tych dwóch, intensywnych dniach?

Zapraszamy do lektury.
martinsorell-1
Trend pierwszy – masz teraz głos

Sterowanie głosowe może stać się nowym, unikalnym kanałem reklamowym. Wszyscy doskonale wiemy z jakim zaciekawieniem spotkała się np. amazonowska Alexa. A doświadczenie podpowiada, że ilekroć pojawia się technologiczna nowość, tylekroć sztab marketingowców od razu zaczyna analizować potencjał reklamowy nowinki.

Trend drugi – transparentność. Nie drażnij odbiorcy

Clickbait. Wyrzuć to słowo ze swojego słownika. Jeszcze nigdy tak bardzo nie zwracano uwagi na przejrzystość działań reklamowych. Chcesz unikać kryzysów – działaj natywnie, na jasnych zasadach i szanuj odbiorcę.

Trend trzeci – sztuczna inteligencja. Witamy w Matrixie

Co prawda do czasów, w których spełnią się wizje rodem z “Bladerunnera” jeszcze daleko(?), ale tego trendu nie sposób nie zauważyć. AI się rozwija. AI to przyszłość. AI to nieodłączna część reklamowego świata.

I nikt nie będzie pytał, czy wolimy czerwoną, czy niebieską pigułkę.

Trend czwarty – dane, dane i jeszcze raz dane

Korzystaj z nich, zarządzaj nimi, poznawaj dzięki nim swoją grupę celu. A przede wszystkim – buduj swoją własną bazę danych. Tak, wiemy, że dużo mówi się o “Big Data”. Ale mówi się właśnie dlatego, że to niesłychanie ważne.

Trend piąty – programatyczność

Cofnijcie się do punktu trzeciego. Tutaj konkluzja jest ta sama. Świat idzie naprzód, a zwiastunem nowych czasów w branży jest między innymi silna tendencja do stosowania rozwiązań programatycznych. Jeśli Ty tego nie docenisz, to na pewno zrobi to Twoja konkurencja.