Jak się macie w Nowym Roku?

Styczeń to z jednej strony czas podsumowań, z drugiej – planów na kolejne kwartały. Warto w tym momencie przyjrzeć się trendom, które uwidocznią się w nadchodzących miesiącach.

A zatem… Oddajmy głos ekspertowi. Dziś będzie to Stefan Klimek, Global Vice President of Finance, HR and Commercial w plista.

new-years-day-2914931_1280

Po pierwsze – własna marka wydawcy czy partnerzy technologiczni?

Powoli, ale jednak – widać to. Wydawcy coraz częściej wchodzą (lub starają się wejść) na rynek z własnymi produktami. Co to oznacza dla dużych partnerów? Klimek komentuje to dość jasno – dla wielu wydawców rozwój wewnętrznych rozwiązań we współpracy z zewnętrznymi partnerami pozwoli na wykorzystanie efektu synergii.

A zatem – kooperacja = sukces.

Po drugie – kreatywna optymalizacja reklam

Wymagania odbiorców rosną. Aby zainteresować ich reklamą, musisz sprawić by wyróżniała się ona na tle innych.

Brzmi prosto (załóżmy, że mamy atrakcyjną reklamę video), a jak w praktyce poradzić sobie z szerokim audytorium, zróżnicowanymi grupami demograficznymi, itd.?

„Formaty reklamowe stają się coraz bardziej dynamiczne, animowane i coraz bardziej kreatywne. To, co wygląda dobrze i generuje wysoką świadomość, wymaga bardziej złożonych i kreatywnych procesów, a także nowych technologii, które większość reklamodawców musi jeszcze wdrożyć” – mówi Stefan Klimek.

I w odpowiedzi na potrzeby klientów pojawiły się rozwiązania dla reklamodawców z funkcją Dynamic Creative Optimization (DCO). Plista dzięki DCO, może automatycznie optymalizować swoje reklamy biorąc pod uwagę sześć parametrów – lokalizację, urządzenie, czas, dzień tygodnia, święto lub pogodę.

Po trzecie – wielkie zjednoczenie wydawców.

“Zobaczymy inicjatywy, w których znani wydawcy łączą siły, tworząc silne sojusze, które mogą sprostać międzynarodowym gigantom” – Stefan Klimek.

Tak. Google i Facebook to jedni z tych gigantów. Dysponują ogromnymi bazami danych.

Co w związku z tym mogą zrobić wydawcy, którzy są ‘mniejsi” od tych olbrzymów? Prosta odpowiedź – zjednoczyć się.
I z pewnością zobaczymy ten trend już niedługo.

Po czwarte – programmatic

Tak, pisaliśmy na blogu, przy okazji Dmexco.
Przywołajmy tu twarde dane:
– w 2012 roku tylko 13% powierzchni reklamowej była sprzedawana programatycznie

– w 2017 ta liczba zwiększyła się do ok. 50%

– aktualnie na całym świecie rozwiązania programatyczne to aż 39 milardów dolarów.

Wnioski zostawiamy czytelnikom… :)

Do usłyszenia przy okazji kolejnych wieści ze świata reklamy natywnej i content-marketingu!