Zakładamy, że tak. Niech osoba, której choć raz nie zdarzyło się wypełnić choćby jednego (nawet w czasie pracy) quizu lub ankiety pierwsza podniesie rękę.

A jak połączyć quizy i ankiety z content marketingiem?
quizz

Podpowiadaj Klientom najlepsze rozwiązania!

Załóżmy, że w Twojej ofercie znajduje się np. kilka różnych modeli samochodów. Jeden to terenowe auto, drugi to elegancka limuzyna, a trzeci to combi idealne dla rodzin z dziećmi. Jak w obrębie tych różnych grup docelowych wskazać jakie auto będzie idealnym wyborem dla danej osoby?

Zrobić quiz!

W atrakcyjny sposób możemy zbadać preferencje naszych Klientów. W scenariuszu quizu warto umieścić pytania, które wskażą nam na upodobania osób, które będą go wypełniać.

Relaksują się na łonie przyrody?

Lubią dawkę adrenaliny i emocje?

Zatem z pewnością bardziej zainteresuje go auto terenowe niż rodzinne combi.

Otrzymujesz jasną i klarowną informację. A co może otrzymać Klient po wypełnieniu quizu? Na pewno atrakcyjne będzie podsumowanie, ubrane np. w humorystyczną formę. Skoro Klient dowiedział się, jakie auto do niego pasuje – odeślij go w finalnej planszy do landing page’a z opisem tego modelu.

Co zyskałeś? Osobę potencjalnie zainteresowaną zakupem, skierowaną na stronę produktu, który ją interesuje.

Co zyskał Klient? Kilka minut ciekawie spędzonego czasu, podczas których zrelaksował się i dowiedział czegoś o sobie.

Dyskretnie zbieraj feedback…

Quiz to jedna z opcji. Druga to ankieta. Ta ze swojej natury nastawiona jest na to, że Klient dzieli się swoją opinią. Jak go tego zachęcić?

Po pierwsze – formą. Pamiętaj aby scenariusz ankiety nie był zbyt „suchy” – osoba wypełniająca ją nie może mieć wrażenia, że jest odpytywana. Zachęć, zmotywuj, zadawaj ciekawe pytania i traktuj odbiorcę z szacunkiem.

Po drugie – pamiętaj o wartości dodanej. Czy Klient może liczyć na jakiś benefit po wypełnieniu ankiety? Przypominamy, to trochę tak jak ze zbieraniem leadów, o których pisaliśmy TUTAJ.

Po trzecie – nie przynudzaj! Ankietę potencjalny Klient powinien móc wypełnić w ciągu chwili. Nie trzeba zasypywać go gradem pytań. Na etapie scenariusza uwzględnij to – prowadź z Klientem dialog, nie stawiając się w roli natrętnego ankietera, który wypytuje o wrażliwe dane.

Co daje wprowadzenie quizu lub ankiety do akcji content marketingowej?

Przede wszystkim jest to ciekawa wartość dodana. Podobnie jak infografika – podnosi atrakcyjność publikacji. Poza tym oba formaty skupiają się na odbiorcy. Liczy się jego zdanie, opinia, oferujemy mu też moment rozrywki, dzięki któremu dowiaduje się np. tego, jaki produkt do niego pasuje.

A kto z nas nie lubi być w centrum uwagi?

Czy to trudne? Ani trochę. Gotową ankietę albo quiz embeddujemy np. w artykule, podobnie jak np. film z Youtube.

Aha – jak wygląda quiz w praktyce? Wypełnijcie i przekonajcie się sami: