Pewnie każdy kojarzy z dzieciństwa wiersz Brzechwy – “Lokomotywa”. A pamiętacie ten fragment?

Lecz choćby przyszło tysiąc atletów I każdy zjadłby tysiąc kotletów, I każdy nie wiem jak się natężał, To nie udźwigną – taki to ciężar!

Tak właśnie będzie z reklamą wideo. Choćby marketerzy nie wiadomo jak się wysilali – bez wideo contentu nie zajadą daleko. Jak zwykle rodzi się palące pytanie – CO W ZWIĄZKU Z TYM? :)

train


1. Dlaczego video to tak ważny trend? 
Digital News Report z 2016 r., stawia sprawę jasno – prawie co czwarty materiał wideo z wiadomościami internetowymi jest oglądany i ten trend będzie nadal rosnąć.  Skoro w kilka chwil można w sposób łatwy i przyjemy skonsumować treść (przepis kulinarny, lifehack, cokolwiek!) to czemu user miałby wybierać tekst pisany?

2. Jak to się robi? 
Nie inaczej jak w przypadku innych kampanii reklamowych. Definiujemy TG, jej oczekiwania i przygotowujemy kreację. Oczywiście w trakcie całej kampanii optymalizujemy nasze działanai pod katem ustalonych z góry KPI’s. Proste? A czemu miałoby być trudne? :)

3. Co działa dobrze?
Przepisy, lifehacki, protipy. Pewnie sami nie raz łapiecie się na tym, że z zaciekawieniem na Facebooku oglądacie np. szybki przepis na idealny, rozgrzewający obiad. I nie jest to 20-minutowa opowieść, a dosłownie 30 – 60 sekund. Esencja, pokazanie wszystkiego w prosty i czytelny sposób – taki content sprawdza się idealnie.

4. Jak długie wideo?
Ok – skoro napisaliśmy już o tym, że content w formie wideo nie powinien być rozwlekły – pora sprecyzować i podac trochę liczb.
A zatem… Według badań Visible Measures wystarczy 10 sekund, aby przyciągnąć uwagę widz. Niemniej – 33% utratę oglądających możesz zanotować już przy materiale trwającym 30 sekund. Im dłużej tym gorzej – minutowy film to straty rzędu 45% userów,  a dwie minuty to aż 60% strat.

5. A jak to wszystko monitorować? 
Spokojnie. Tu z pomocą przychodzi plista i jej Linkpulse – czyli sprytna i nowoczesna analityka. Dzięki najnowszym usprawnieniom Linkpulse jest w stanie śledzić też wszystkie parametry związane z istotnymi KPi’s w przypadku materiałów  wideo. Co więcej – może to robić w czasie rzeczywistym.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami i nakrec na skuteczną reklamę wideo!